Verzendinformatie

Algemene informatie over onze levertijden;

Iemand verrassen met een leuk en smaakvol thee-cadeauis altijd leuk, vooral in deze tijd. Als Tea4You zijn wij goed voorbereid, wij hebben een grotere keuze aan cadeautjes en heerlijke losse thee dan ooit. En natuurlijk doen wij er alles aan om jouw bestelde artikelen zo snel mogelijk bij je te krijgen. Het is belangrijk om te weten dat in deze tijd een record aantal pakketten wordt verwacht bij PostNL waardoor de verwerking van de post langer kan duren dan dat wij zouden willen, wij hebben hier dan helaas ook geen invloed op.

Om niet voor vervelende verrassingen komen te staan dat pakketjes te laat geleverd worden hebben we alvast een paar besteltips:

  • Bestel op werkdagen, zo vermijd je de meest drukke weekenddagen
  • Bestel je cadeaus ruim op tijd zodat eventuele vertraging geen roet in het eten gooit

Wanneer je op werkdagen voor 16:00 uur besteld, verzenden wij nog dezelfde dag. Pakketten besteld op vrijdag na 16:00 uur, zaterdag en zondag worden door ons op maandag verstuurd. 

Bij grotere aantallen kunnen wij niet altijd garanderen dat de bestelling op dezelfde dag verzonden wordt. Ben je van plan om meer dan 20 stuks van een cadeau bestellen, neem dan contact met ons op voor exacte levertijden.

Overige verzendinformatie;
Wij verzenden van maandag tot en met vrijdag verzenden wij dagelijks onze bestellingen wanneer deze voor 16.00 uur bij ons binnen zijn gekomen en is betaald via Ideal, Paypal of Mister Cash.

Uitzondering op de standaard verzending;
Wanneer je kiest voor een handmatige overschrijving, dan word je bestelling na ontvangst van het factuurbedrag verzonden.
Alle  feestdagen (inclusief Koningsdag) + de dag na Hemelvaart*
24 december, oud- en nieuwjaarsdag*

Pakketten
Deze worden verzonden met de 24-uurs service van PostNL en zijn voorzien van een track&tracecode.
Wanneer het pakket door ons wordt verzonden ontvang je een verzendbevestiging met de track&tracecode.

Verzendkosten binnenland
Wij brengen de verzendkosten bij je in rekening tot een bestelbedrag van € 35,00* per afleveradres.
Daarboven berekenen wij geen verzendkosten.

* Geldt dus alleen voor binnenlandse zendingen
Voor België en Duitsland gelden andere tarieven.
Deze staan onderaan de pagina vermeldt.

Brievenbuspakketjes binnenland en brievenbuspost


Omdat wij het belangrijk vinden dat onze klanten ook kleinere pakketjes met een bestelwaarde vanaf €10,00 ook tegen een redelijk tarief kunnen laten verzenden worden deze als brievenbus pakketjes verzonden met de 24 uurs service van PostNL.
Hierbij wij gekozen voor de verzendmethode van PostNL die wordt aangeduid als "traceerbaar brievenbuspakket".
Bij deze brievenbuspakketten hanteert PostNL soms een wat afwijkende wijze van track&trace registratie ten opzichte van gewone pakketten.
Het kan zijn dat een brievenbus pakketje al gescand op het moment dat het bij u in de woonplaats aankomt. Meestal gaat het dan dezelfde dag nog met de postbezorger mee die dat dan bij u -net als een brief- in de brievenbus doet.
In een enkel geval komt de post echter niet dezelfde dag bij u langs omdat er op die dag geen bezorging is van brievenpost in uw straat of wijk. Uw pakket is dan echter al wel gescand zijn en de status "afgeleverd" hebben waardoor het lijkt alsof het al afgeleverd had moeten zijn. Het komt gelukkig niet zo vaak voor, maar levert helaas wel verwarring op voor u als klant.

Verzending van bestellingen met een waarde van € 10,00 of daaronder.

In verband met de verzendkosten hebben wij voor pakketjes met een bestelwaarde van €10,00 of minder helaas moeten kiezen om deze als brievenpost te verzenden. Deze pakketjes zijn niet traceerbaar. Dit geldt alleen voor pakketjes die gezien hun afmeting door de brievenbus passen.

Wij vertrouwen erop dat PostNL je bestelling op tijd bij je aflevert.
Wanneer een (brievenbus)pakket niet binnen de daarvoor gestelde tijd wordt afgeleverd ligt de verantwoordelijkheid hiervoor bij PostNL en niet bij Tea4You.
Zoekgeraakte pakketten die na onderzoek ook niet traceerbaar zijn zullen altijd door ons opnieuw worden verzonden zonder daarvoor extra kosten bij de klant in rekening te brengen.

België en Duitsland brievenbuspost en pakketten
Bestellingen naar Duitsland en België worden alleen als pakket verzonden.
De ervaring heeft geleerd dat kleinere bestellingen -die in principe wel als brievenbus pakket verzonden zouden kunnen worden- niet altijd in het buitenland afgeleverd worden. Omdat er voor het buitenland nog geen optie met traceerbare brievenbuspakketten bestaat hebben wij ervoor gekozen om iedere bestelling als traceerbaar pakket te verzenden. Dit maakt het zowel voor de klant als voor ons duidelijk waar het pakket zich in het verzendproces bevindt.

Verzenden naar overige landen
Op aanvraag kunnen wij ook een pakket naar andere landen verzenden.
Stuur voor informatie over prijzen een e-mail naar info@tea4you.nl

Voor alle artikelen gelden de volgende verzendkosten;

Nederland

Bestelbedrag Verzendkosten
van € 0,00 tot € 35,00 € 3,95
Vanaf € 35,00 GRATIS


België en Duistland
Bestelbedrag  Verzendkosten
  Tot € 30,00  € 7,95
 € 30,01 tot € 50,00 € 5,95
Vanaf € 50,00 GRATIS


Portugal

Bestelbedrag                     Verzendkosten
Tot en met € 50,00               € 19,95
Vanaf 50,01                          € 15,00

Tot op heden heb ik mijn bestelling niet ontvangen, wat moet ik nu doen?
Neem contact op met ons zodat wij aan de slag kunnen om jouw pakket op te sporen, want wij vinden het ook heel vervelend dat jouw pakket niet tijdig wordt afgeleverd.
Het kan natuurlijk zo zijn dat jouw pakket vertraging heeft, als het goed is kun je dit volgen met de track and trace code.
Is dit niet duidelijk of is de vertraging langer dan 7 werkdagen na verzending, aarzel dan niet om gelijk contact met ons op te nemen

Dit zijn de stappen die wij gaan nemen nadat jij contact met ons hebt opgenomen:
- Zeven werkdagen na verzending kunnen wij een case aanmaken bij PostNL, eerder is helaas niet mogelijk
- Wij ontvangen dan een "Niet Ontvangersverklaring" van PostNL
- Deze verklaring sturen wij per e-mail naar jou toe en deze moet door jou handmatig worden ondertekend en daarna weer per e-mail naar ons worden geretourneerd
- Met deze verklaring geef je aan het pakket niet te hebben ontvangen en kunnen wij voor je aan de slag
- Wij sturen deze verklaring terug naar PostNL en zij starten een onderzoek naar de locatie van jouw pakket
- Mocht na dit onderzoek blijken dat jouw pakket zoek is geraakt, dan word het pakket opnieuw naar je verzonden op kosten van Tea4you