Retouren

Het kan natuurlijk gebeuren dat een artikel, ondanks onze goede zorgen, niet aan jouw verwachtingen voldoet. Dat de kleur toch niet je smaak is, dat een formaat afwijkt van wat je in gedachten had of dat een cadeau net niet het juiste artikel is.

Bij tea4you begrijpen we dat en bieden we je de mogelijkheid om het artikel om te ruilen of om het gewoon te retourneren. Je krijgt dan het juiste product of je geld terug. Voor het aanmelden van een retour heb je 14 kalenderdagen de tijd, vanaf het moment dat je bestelling door ons is afgeleverd op het door jou gekozen afleverpunt. Daarna heb je nog 14 kalenderdagen om het naar ons te retourneren.

Verpak het ongebruikte, onbeschadigde artikel -indien mogelijk- in de originele verpakking, frankeer het pakket en stuur het naar ons op. Helaas kunnen wij deze retour frankeerkosten niet voor je vergoeden. Je krijgt het volledige aankoopbedrag (inclusief de verzendkosten ‘heen’) altijd binnen 14 kalenderdagen terug op je rekening. Of we sturen per omgaande het vervangende artikel op.

 Kan ik een ontvangen bestelling terugsturen?

Ja, dat is mogelijk voor al onze voorraadartikelen. Binnen twee weken na ontvangst van een artikel kun je dit bij tea4you als retour aanmelden. Daarna heb je 14 dagen om het te retourneren. Hiervoor geldt dat het artikel én de verpakking ‘als nieuw’  moeten zijn, zodat het weer verkoopbaar is. De kosten voor deze retourzending zijn voor de klant, de volledige aankoopprijs wordt vervolgens door tea4you binnen 14 dagen teruggestort. Een retourformulier zit bij elke zending, maar je kunt deze ook hier downloaden: Retourformulier

Krijg ik dan ook de verzendkosten terug?

Ja, wanneer je de volledige bestelling retour stuurt, dan krijg je de kosten van de bestelling én de verzendkosten zoals vermeld op de aankoopfactuur terug gestort.
Wanneer je een of meerdere artikelen uit de bestelling houdt, dan krijg je alleen de kosten van de rest van de bestelling terug, niet de verzendkosten.

Wat moet ik doen als een artikel beschadigd is ontvangen?

Het risico van transportschade ligt bij tea4you, wij lossen het op. Stuur ons een mail (info@tea4you.nl) met daarin de klacht over de beschadiging, graag wel met een foto van de verpakking en het beschadigde artikel, anders kunnen wij je klacht helaas niet in behandeling nemen. Wij zorgen dan dat je zo snel mogelijk het artikel opnieuw krijgt geleverd.

Ik heb het verkeerde artikel ontvangen, wat nu?

Dat vinden we heel vervelend... Wanneer je ons mailt met de precieze klacht en een bijbehorende foto van het onjuiste artikel, dan zorgen wij ervoor dat je zo snel mogelijk het juiste artikel ontvangt. Het verkeerde artikel mag als retour aan afzender zodat wij hiervoor de verzendkosten betalen.

Wat gebeurd er als ik mijn pakket niet ophaal bij een PostNL punt?

Wanneer de bezorger het pakket niet bij jou af kan leveren, gaat het pakket naar een PostNL punt. Hierover krijg je van PostNL bericht. Als je de bestelling niet binnen 7 dagen ophaalt gaat het pakket automatisch retour afzender en krijgen wij het pakket terug.
Wil je het pakket toch niet ontvangen? Dan krijg je van ons het bedrag van de goederen minus de werkelijk gemaakte verzendkosten, teruggestort op je bankrekening.
Het pakket toch alsnog ontvangen? Dan zijn wij genoodzaakt om nogmaals de werkelijk gemaakte verzendkosten in rekening te brengen om het pakket opnieuw te versturen.
Wanneer blijkt dat het pakket door een fout van PostNL op een andere plek bezorgd is, neem dan even contact met ons op zodat wij samen kunnen zoeken naar een passende oplossing.